Forum Sojusz Shanaah Strona Główna Sojusz Shanaah
Forum Sojuszu Shanaah
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budynki, badania, surowce, energia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sojusz Shanaah Strona Główna -> Budynki, badania, surowce, energia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hinata23
Założyciel forum :D



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sojusz Shanaah

PostWysłany: Pią 12:21, 09 Gru 2005    Temat postu: Budynki, badania, surowce, energia

BUDOWANIE


Nie mogę nic wybudować. Obok każdego budynku mam czerwony napis "Planeta zabudowana". Co mam robić?
Jeżeli dopiero co rozpocząłeś grę, zwróć uwagę na zakładkę Podgląd i w tabelce na Średnica. Jeżeli wpis dotyczący ilości zajmowanych i wszystkich pól wygląda tak (0 /#2 pol), to oznacza, że padłeś ofiarą buga (czyli błędu gry). Skasuj to konto i utwórz nowe. Jeżeli zaś widnieje tam 163/163 (lub inne dwie identyczne liczby) to oznacza, że zabudowałeś całą swoją planetę. Skolonizuj inne planety lub wyburz zbędne budynki. Możesz również zbudować Terraformer (szczegóły niżej).


Co się stanie gdy zacznę budować budynek i nacisnę w przeglądarce "Wstecz"?
Cofnięta zostanie produkcja budynku i nastąpi zwrot wszystkich wydanych surowców. To samo tyczy się klawisza "Przerwij" przy konstruowanym budynku.


Jakie budynki oplaca sie budowac na poczatku?
Przede wszystkim kopalnie metalu i krysztalu oraz zapewnic im odpowiednia ilosc pradu budujac elektrownie sloneczne. Sproboj wybudowac najpierw koplanie metalu poziom 6 i krysztalu poziom 3 (oczywiscie caly czas budujac elektrownie zasilajace te budynki), a nastepnie inwestowac w deuter kierujac sie w strone takiego schematu budynkow: metal 12, krysztal 10, deuter 8. Przy takim zestawie budynkow mozna zajac sie badaniami i produkcja floty (Laboratorium, Fabryka robotow, Stocznia). Najlepiej jednak "podciagnac" kopalnie do poziomow 14:13:9 i wtedy zajac sie czestymi napadami.


Wybudowalem budynki, ale nic sie nie wydobywa. Dlaczego?
Najprawdopodbniej zapomniales ustawic procentowe wydobycie w zakladce Surowce. Ustaw je na 100% i kliknij "Przelicz". Surowce powinny do ciebie niedlugo doplywac. Jest rowniez mozliwosc ze nie wybudowales zadnej elektrowni slonecznej i kopalnie nie dzialaja z powodu braku pradu.


Czy podczas rozbudowy kopalni na lepszy poziom wydobywa ona surowce?
Tak wydobywa, przy czym wydobycie odbywa się na poziomie, który już mamy, a nie który konstruujemy.


Czy po wylogowaniu się budynki nadal są budowane a surowce wydobywane?
Tak. Dodatkowo jeżeli podczas twojej nieobecności wybuduje się kolejny poziom kopalni to po ponownym zalogowaniu się konieczne będzie zaktualizowanie wydobycia z poziomu zakładki Surowce (nie następuje to automatycznie gdy gracz jest wylogowany).


Na wybudowanie każdego kolejnego budynku muszę coraz dłużej czekać. Czy można to jakoś skrócić?
Oczywiście, że tak. Wystarczy, że zbudujesz już 1 poziom Fabryki robotów, a czas skróci się o połowę. Dalsze poziomy może nie dają takie zysku, ale również opłaca się budować (zwłaszcza, że 2 poziom Fabryki robotów potrzebny jest do wybudowania Stoczni orbitalnej). Dokładny wzór znajdziesz w dodatku do FAQ -> Wzory. W późniejszych etapach gry będziesz mógł również wybudować Fabrykę nanitów, której każdy poziom skraca czas budowy budynków i statków o połowę.


Jaki jest maksymalny poziom kopalni? Czy jest jakis limit budowania na planecie?
Nie ma ogranicznika jeśli chodzi o poziom jakiegokolwiek budynku (nie tylko kopalń). Jedynym limitem jest wielkość planety (czyli liczba pól określona w zakładce Podgląd), która oznacza ile maksymalnie na tej planecie może być skonstruowanych poziomów budynków (1 poziom każdego budynku z zakładki Budynki zabiera 1 pole na planecie).


Czy wrog atakujacy moja planete moze zniszczyc mi wszystkie budynki?
Nie. Agresor zniszczy ci co najwyzej flote i satelity oraz budynki obronne (dziala i wyrzutnie). Budynki wydobywcze, laboratoria, fabryki i stocznia pozostaja nienaruszone. Dodatkowo kazdy z budynkow obronnych ma 70% szansy, ze zostanie naprawiany po zakonczeniu bitwy. Agresor nie moze tez przejac/zniszczyc twojej planety w zaden sposob.


Czemu nie mogę wybudować budynku Stocznia orbitalna?
Do wybudowania stoczni potrzebna jest Fabryka robotów na poziomie drugim oraz wystarczająca ilość surowców (patrz FAQ -> Cennik).


Mam już Stocznię orbitalną. Co mam teraz zrobić aby wybudować jakąś strukturę obronną lub statek?
Struktury obronne buduje się używając zakładki Obrona a statki zakładki Stocznie. Po prawej stronie każdej z dostępnych pozycji znajduje się okienko, w które należy wpisać liczbę struktur obronnych (lub statków) do budowania. Następnie trzeba nacisnąć Wyślij i produkcja dodana jest do listy (uwaga: lista ta jest wspólna, trafiają tam zamówienia zarówno z zakładki Obrona jak i Stocznia). Po takiej operacji można wykonać zamówienie jeszcze raz - system budowy struktur obronnych i statków jest wygodniejszy niż konstrukcja budynków, gdyż można zamówić sobie całą listę obiektów do budowania (kolejna pozycja z listy zacznie się budować dopiero po ukończeniu wcześniejszej). Uwaga: czasami dana struktura obronna lub statek, mimo spełnienia wszystkich wymagań, nie jest od razu dostępna do budowania, należy się wtedy przelogować (wylogować i zalogować) i dana pozycja powinna już być dostępna do budowania w odpowiedniej zakładce.


Czy można anulować produkcję statków lub budynków obronnych?
Nie. W chwili gdy wydasz rozkaz budowania, jednostki zostaną ustawione w kolejce do budowania (trafiają do niej rozkazy z obu zakładek: Stocznia i Obrona) i nie ma opcji przerwania produkcji. Należy uważać gdyż przy dużych ilosciach statków pomyłka może narazić na spore straty. Powiedzmy, że chcesz wybudować 10 ciężkich myśliwców, a niechcący wybierzesz 10 satelit słonecznych. Nie dość, że stracisz mnóstwo surowców to jeszcze mnóstwo czasu, gdyż czas budowy n jednostek liczony jest n*czas_budowy_1_jednostki. Pamiętaj też o tym, że nowe statki (i budynki obronne) zaczną się budować dopiero po ukończeniu budowy wcześniejszych. Załóżmy, że ustawisz produkcję kilkunastu dużych myśliwców, a w między czasie stracisz sondy szpiegowskie (lub potrzebujesz więcej laserów bo za chwilę ktoś cię zaatakuje). Chciałbyś mieć nowe sondy (lasery) natychmiast, niestety sondy (lasery) zaczną się budować dopiero po wyprodukowaniu wszystkich myśliwców.


Czy budynki obronne zajmują pola na planecie?
Nie, można je budować w każdej ilości (oprócz małej i dużej powłoki ochronnej, których można mieć tylko po jednej, oraz rakiet międzyplanetarnych i przeciwrakiet, których łączna liczba zależy od poziomu magazynu rakiet) bez straty jakiegokolwiek pola.


Jaką rolę spełnia Terraformer i kiedy właściwie go budować?
Jest to budynek możliwy do konstruowania tylko na planetach. Terraformer pozwala na zwiększenie liczby pól na planecie - za każdy poziom dostajemy 3 dodatkowe pola do zabudowania (w sumie 4 ale 1 jest zajmowane przez Terraformera). Terraformer nie służy do przerabiania średnich kolonii w giganty gdyż koszty tego byłyby ogromne i bardziej opłaca się porzucić planetę i spróbować kolonizować raz jeszcze. Jest pomocny za to w dodaniu kilku pól do kolonii które są wystarczająco duże na starcie. Dla graczy którzy mają już zabudowane planety przyda się do dodania kilku pól pod laboratoria na MSBN (czyli Międzygalaktyczną Sieć Badań Naukowych, o której można przeczytać w dziale BADANIA).
UWAGA: Energia używana do budowy Terraformera jest potrzebna tylko przy starcie (tak jak w technologii Rozwój grawitonów)


Po co konkretnie jest magazyn rakiet? Czy muszę go posiadać jeżeli chce zbudować wyrzutnie rakiet?
Magazyn rakiet jest po to, żeby składować tam rakiety międzyplanetarne i przeciwrakiety. Wyrzutnie rakiet nie wymagają magazynu rakiet (mają nieskończoną amunicję). Przeciwrakiety można budować dopiero od 2 poziomu magazynu rakiet, a rakiety międzyplanetarne od 4 poziomu tego budynku. Kolejne poziomy magazynu rakiet zwiększają o 10 liczbę slotów na przechowywane rakiety międzyplanetarne i przeciwrakiety (RM zajmuje 2 sloty a przeciwrakieta tylko 1, tak więc 4 poziom magazynu rakiet posiada 40 slotów i można pomieścić w nim 20 RM albo 40 przeciwrakiet, można również przechowywać 10 RM i 20 przeciwrakiet).


Wybudowałem za dużo przeciwrakiet (rakiet międzyplanetarnych) a chciabym wybudować jeszcze rakiety międzyplanetarne (przeciwrakiety). Czy mogę się ich jakoś pozbyć?
Tak. Wystarczy, że z poziomu zakładki Budynki (lub Technika) klikniesz na nazwę Magazyn rakiet i wejdziesz w ten sposób w opis tego budynku. Znajduje się tam tabelka, w której wystarczy wpisać liczbę przeciwrakiet (rakiet międzyplanetarnych), które chcesz zburzyć i nacisnąć przycisk "Przeprowadź".


Nie mam magazynu metalu a właśnie za chwilę dostanę transport z taką ilością metalu, że będę go miał więcej niż 100k. Czy ta nadmiarowa ilość metalu zniknie?
Na planecie można przechowywać dowolne ilości surowców (nadmiarowe ilości nie znikają). W sytuacji kiedy danego surowca będzie więcej niż dopuszcza to pojemność magazynów zostanie wstrzymane jego wydobycie (na poziomie zerowym magazynu, czyli niejako przy braku tego budynku, pojemność wynosi 100k). Wydobycie zostanie wznowione w chwili zbudowania magazynu dla tego surowca lub gdy dany surowiec zostanie na coś wydany w takiej ilości, żeby było go mniej niż maksymalna pojemność magazynu. (Uwaga: magazyny w żaden sposób nie chronią surowców, buduje się je tylko po to by zwiększyć maksymalną liczbę danego surowca, która może być przechowywana na planecie)


Jak mogę wyburzyć budynek? Czy odzyskam wtedy jakieś surowce?
Budynki można wyburzać, ale następuje to poziomami. Czyli jeśli masz kopalnie na poziomie 12 to możesz wyburzyć poziom 12 i będziesz mieć kopalnie na poziomie 11. Później możesz wyburzyć poziom 11, 10 itd. Budynki niszczy się klikając na ich nazwę w zakładce Budynki i korzystając z linka na samym dole ekranu. Wyburzenie nie zwraca surowców, wprost przeciwnie ý za dekonstrukcje trzeba zapłacić.


Mam 2 poziomy Fabryki robotów i 2 poziomy Stoczni orbitalnej. Czy jeżeli zburzę fabrykę robotów to wybudowana wcześniej obrona będzie działać? Czy będę mógł nadal budować działka w stoczni?
Wybudowana obrona pozostanie i będzie spełniała swoje zadanie. Nadal też będziesz mógł budować obronę i flotę jaką gwarantuje ten poziom stoczni. Nie będziesz jednak mógł wybudować kolejnego poziomu Stoczni orbitalnej (czy zburzyć już wybudowanego), aby to wykonać będziesz musiał na nowo wybudować Fabrykę robotów drugiego poziomu.




BADANIA


Gdzie znajduje się drzewko technologiczne?
W zakładce Technika po lewej stronie tabelki znajduje się wykaz wszystkich dostępnych w grze budynków, technologii, statków kosmicznych i struktur obronnych a po lewej wymagań do nich (spełnione mają kolor zielony, niespełnione czerwony). Wymaganiami mogą być zarówno konkretne technologie jak i budynki. Dodatkowo po klilknięciu nazwy danej "konstrukcji" uzyskujesz dokładniejsze o niej informacje.


Wynalazłem technike energetyczną ale wcale jej nie mam, a surowce znikły! Co się stało?
Spokojnie. Czasami wynalazki potrzebują kilku chwil na to, żeby pojawić sie na twojej stronie. Przeloguj się a dany wynalazek powinien już być na twojej liście (jakby to nie pomogło poczekaj "trochę", może to lag po stronie serwera). Podobnie postępuj w przypadku, gdy masz już wszystkie badania na jakiś budynek/statek a nie możesz go wybudować, gdyż nie ma go w spisie.


Czy na każdej planecie muszę od początku odkrywać wszystkie badania?
Nie, badania odkryte na jednej z planet dotyczą całego twojego imperium.


Czy burząc laboratorium mogę stracić odkryte technologie?
Nie, raz odkrytą technologię masz już do końca gry i degradacja laboratorium nic nie zmieni.


Czy do wynalezienia technologii "Rozwój grawitonów" potrzebne jest tylko Laboratorium badawcze 12 poziomu?
Do wynalezienia tej technologii potrzebujesz wytworzyć również 300.000 energii (na tej samej planecie, na której jest wybudowane Laboratorium badawczego 12 poziomu). Tak wielką ilość energii najłatwiej można uzyskać przy pomocy dużej liczby (przynajmniej 6000) Satelit słonecznych na 1 planecie, gdzie temperatura jest największa i tym samym satelity dają najwięcej energii (nawet 50 z 1 satelity). Kiedy tylko osiągniesz 300.000 energii technologia "Rozwój grawitonów" zostanie natychmiast wynaleziona. Zniszczenie satelit przez wrogą flotę nie spowoduje utraty tej technologii.


Czy Labolatoria badawcze posiadane na planetach innych niż ta, gdzie się aktualnie coś bada wpływają na prędkość odkrywania?
Dopóki nie wynajdziesz Międzygalaktycznej Sieci Badań Naukowych (MSBN) to nie ma żadnego wpływu. Liczy się wtedy tylko poziom tego laboratorium, w którym aktualnie coś odkrywasz (im wyższy poziom tym krócej wynajdujesz nowe technologie). Nie ma też większego sensu budować laboratoriów na innych planetach z racji tego, że na raz możesz przeprowadzać tylko jedno badanie (kiedy badasz coś na jednej planecie, na pozostałych nie możesz nic wynajdować). Sytuacja zmienia się wraz z wynalezieniem MSBN. Jest to wynalazek, więc musi być najpierw odkryty w laboratorium. Każdy poziom tego badania pozwala na dołączenie 1 kolonii do badań, tak więc laboratorium ma poziom taki jak suma laboratoriów z MSBN. Przykładowo MSBN na poziomie 4 oznacza, że planeta główna może współbadać wynalazki z 4 koloniami. Zawsze do sieci dołączane są kolonie z najwyższym poziomem laboratorium. Przy każdym odkryciu kolejnego poziomu MSBN przeliczenie następuje od początku i ponownie spośród kolonii wybierane są te o najwyższym poziomie laboratorium. MSBN opłaca się rozwijać co najwyżej do poziomu 8, jako że maksymalna ilość kolonii to 8. Przy odkrywaniu wynalazku w MSBN każda planeta musi mieć laboratorium na poziomie wystarczającym, żeby odkrywać dany wynalazek a zatem przykładowo: Napęd nadprzestrzenny wymaga laboratorium na poziomie 7 więc w odkrywaniu tego wynalazku będą brały udział tylko te planety które mają laboratorium na poziomie 7 lub wyższym, reszta choćby nawet była w MSBN, nie będzie brałą udziału w odkrywaniu.


Czy wynalezione technologie są przekazywane również moim sojusznikom? Czy ja mogę to jakoś zrobić?
Nie. Każdy wynajduje technologie wyłącznie dla siebie i nie ma możliwości wymiany technologicznej.


Czy technologia (np. bojowa) odkryta podczas lotu floty polepszy jej atak gdy statki dolecą do planety wroga?
Tak, sprawdzanie jaki masz poziom technologiczny następuje przy ataku.


Czy Technologia bojowa, Technologia ochronna i Opancerzenie statkow powietrznych mają wpływ tylko na statki czy także na systemy obronne?
Wszystkie trzy technologie mają wpływ zarówno na statki kosmiczne jak i na systemy obronne.


Czy technologia energetyczna ma jakiś związek z ilością produkowanej energii? Czy technologia laserowa / jonowa / plazmowa zwiększa siłę ataku laserów / dział jonowych / wyrzutni plazmy? Czy technologia nadprzestrzenna zwiększa prędkość statków? Czy technologia energetyczna / nadprzestrzenna / laserowa / jonowa / plazmowa powyżej poziomu 12 / 7 / 10 / 5 / 7 daje jakieś bonusy?
Nie, jest ona potrzebna tylko do odkrywania nowszych technologii lub budowania struktur obronnych (patrz zakładka Technika). Rozwijanie jej powyżej określonego poziomu nie przynosi już żadnych korzyści (poza punktami w statystykach).




SUROWCE


Co jaki czas przybywaja surowce?
W zakladce Surowce podana jest ilosc surowcow wydobywana na godzine. Kazda wydobyta jednostka surowca od razu trafia do twojego magazynu, przy czym nie zawsze to widac. Trzeba wtedy odwswiezyc strone lub jeszcze raz kliknac na zakladke Surowce.


Czy surowce na planecie moga sie wyczerpac?
Nie. Planety sa niewyczerpalnym zrodlem dochodu surowcow.


Co oznacza skrót k przy ilościach surowców?
k to inaczej kilo, czyli tysiąc. Dla przykładu 50k metalu to inaczej 50.000 metalu.


Do czego sluzy deuter?
Deuter to surowiec wazny, aczkolwiek na samym poczatku gry jest mniej przydatny niz metal i krysztal. Potrzebny jest do niektorych badan, konstrukcji niektorych statkow czy satelit, a takze budynkow. Deuter jest tez paliwem dla flot podrozujacych w kosmosie oraz srodkiem platniczym za ogladanie Galaktyki.


Jak sprawdzić ile surowca wydobywa kopalnia i ile pobiera energii? Jak sprawdzić ile będzie to wynosiło na następnym poziomie? Jak sprawdzić ile będzie kosztować kopalnie metalu na poziomie 10 skoro mam 6?
Wydobycie kopalni oraz pobór energii dla różnych poziomów widoczne są gdy klikniesz na jej nazwę w zakładce Budynki. Jeśli chodzi o ceny to można obliczyć kosztu budowy dowolnego poziomu korzystając z tematu Wzory lub Cennik zamieszczonych na tym forum albo skorzystać z gotowych programów/arkuszy.


Czy nieużywane surowce się marnują? Czy trzeba wybudowac dla nich jakies magazyny?
Póki danego surowca jest mniej niz 100k nic sie nie marnuje. Żeby magazynować wieksze ilości metalu, kryształu lub deuteru należy wybudować odpowiedni dla każdego z nich magazyn. Przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej ilości danego surowca (na początku dla każdego surowca jest to 100k) spowoduje wstrzymanie wydobycia (jednak nadmiarowe surowce, powyżej 100k, nie znikają).


Czy surowce sa wspolnie naliczane dla wszystkich moich planet? Czy istnieja osobne magazyny?
Kazda planeta wydobywa surowce na wlasny rachunek i wydaje je rowniez tylko ze swojej puli. Chcac przeslac surowce z jednej planety na druga musisz wziac transportowca, zaladowac na niego surowce i wyslac z misja "Transport" (lub "Stacjonuj") na druga planete.


Jakie sa inne sposoby na zdobywanie surowcow?
Lupienie planet innych graczy, niszczenie im floty i przetwarzanie jej recyklerami lub handel z innymi graczami. Wiecej o tym w temacie FAQ: Statki i floty, wywiad, walka i handel




ENERGIA


Przy liczniku energii (w prawym górnym rogu ekranu) pokazuje mi -9/63. Czy to brak energii? Co to oznacza? Czy to wpływa na wydobywanie surowców?
Tak. Brakuje ci energii więc następny budynek jaki należy wybudować to elektrownia słoneczna. Twoje budynki w tym przypadku potrzebują 72 energii, a jest im dostarczane tylko 63. Dzieląc jedno przez drugie 63/72 otrzymujemy tak zwany współczynnik produkcji (jest widoczny nad tabelą surowców) równy tutaj 0,88 .


Co to jest współczynnik produkcji?
Oznacza on w ilu procentach działają (a więc wydobywają) kopalnie. Jego wartość należy do przedziału od 0 (ilość energii na planecie wynosi 0) do 1 (ilość dostarczanej energii pokrywa całkowite zapotrzebowanie energetyczne kopalni na danym poziomie wydobycia). Tak więc współczynnik produkcji pokazuje czy na planecie jest wystarczająca ilość energii potrzebnej do pracy kopalni. W przypadku z poprzedniego pytania jego wartość wynosi 0,88, a więc kopalnie działają w 88%. Jeżeli jego wartość spadła zbyt nisko należy dostarczyć dodatkowych źródeł energii ale można także zmniejszyć procentowe wydobycie surowców (lub tylko jednego z nich).


Czemu licznik energii w pasku surowców różni się od tego w tabeli surowców?
Wnikliwy gracz pewnie zauważy, że zawsze minusowej energii w górnym liczniku jest w więcej niż tej w tabelce surowce. Otóż to nie żaden bug (czyli błąd w grze). Skoro kopalnie nie mają energii (górny licznik) to zmniejszana jest ich produkcja tak, żeby licznik się prawie wyzerował (licznik w tabeli). Zatem licznik górny pokazuje rzeczywisty brak energii, a licznik w tabeli status energii po zmniejszeniu wydajności kopalni. Gdy licznik w tabeli pokazuje, że mamy ý2 energii to oznacza to że otrzymaliśmy 2 energii gratis (przybliżenie nie zaokrągliło do 0).


Jakie budynki pobierają energię?
Tylko budynki wydobywcze (kopalnia metalu, kryształu i wytwornia deuteru) pobierają energię.


Czy zamiast elektrowni slonecznej warto budowac satelity sloneczne lub elektrownie fuzyjna?
Podstawowym zrodlem energii powinny pozostac elektrownie sloneczne gdyz sa pewne i oplacalne. Satelitom slonecznym brak tej pierwszej cechy gdyz wrog latwo moze je zestrzelic, natomiast elektrowni fuzyjnej brakuje tej drugiej cechy - jest srednio-oplacalna gdyz zeby wytwarzac energie potrzebuje deuteru. W te alternatywne zrodla energii warto inwestowac pozniej. Mozna wtedy korzystac z satelit slonecznych, a gdy zostana zniszczone, przerzucic sie na elektrownie fuzyjna az zostana odbudowane.


Ile energii produkuje satelita sloneczny?
Ilosc energii wytwarzanej przez satelite obliczana jest wedlug wzoru: MaxTempPlanety/4+20.


Czemu satelita słoneczna daje mi 30 energii skoro wcześniej było to 50?
Wskaźnik energii satelit często pokazuje co innego (spowodowane to jest bug'iem, czyli błędem w grze). W rzeczywistości otrzymujesz tyle energii ile wyliczysz ze wzoru opisanego w FAQ -> Wzory. Wystarczy, że porównasz sumę energii z tabelki "Surowców" ze stanem energii na liczniku u góry ekranu a zobaczysz rozbiezność.


Czy energię można magazynować?
Nie, nie ma czegoś takiego jak magazyn energii. Jeśli więc masz dużo energii elektrycznej na plusie, to energia ta po prostu przepada dopóki nie wybudujesz kopalni, która będzie ją wykorzystywała.

Informacje wzięte ze strony [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sojusz Shanaah Strona Główna -> Budynki, badania, surowce, energia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin